• +48 600 03 33 68
  • info@słowni.pl

Jak stworzyć wartościowy opis produktu?

Jak stworzyć wartościowy opis produktu?

Słowni.pl No Comment

Skuteczny opis produktu, język korzyści, copywriting

Dobre opisy produktów to inwestycja. Bez nich klient z poziomu wyszukiwarki nie znajdzie produktu w Twoim sklepie. Jak zatem powinny wyglądać wartościowe i skuteczne opisy?

Opisy produktów – garść statystyk

Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych przez znane międzynarodowe korporacje specjalizujące się w marketingu internetowym, np. Nielsen Norman Group czy Cooper Murphy Copywriters , dobre opisy:

  • podnoszą wskaźnik użyteczności strony o 124%,
  • zwiększają natężenie ruchu z wyszukiwarki o 50%,
  • intensyfikują konwersję o 30%.

Liczby mówią same za siebie. Właściwie przygotowany opis jest medium, które przynosi realny zysk.

 

„Dobry opis produktu” czyli jaki?

Funkcją opisu jest sprzedaż produktu. W sklepie internetowym pełni on rolę sprzedawcy, a to jednoznacznie przekłada się na relację „kiepski opis – kiepska sprzedaż”.

Bez wątpienia specyfikacja techniczna produktu nie jest jego opisem sprzedażowym i do zakupu klienta nie zachęci. Warto jednakże umieścić ją jako element dodatkowy opisujący dane szczegółowe produktu.

Nie warto także iść na łatwiznę i przeklejać opisy produktów ze stron producentów – tylko unikalna i sprzedażowa treść będzie wartościowa zarówno dla klientów, jak i wyszukiwarek.

Oto kilka cech, które powinien mieć skuteczny opis produktu:

  1. Prosty, komunikatywny język – nawet opisy specjalistyczne powinny być pisane łatwym i przystępnym językiem „dla każdego”. Żargon specjalistyczny obniża wartość opisu dla google. Także zdania wielokrotnie złożone nie poprawiają optymalizacji treści pod SEO.
  2. Podkreślaj akcję – strona czynna zdań jest bardziej dynamiczna, niż bierna i bardziej przemawia do klienta.
  3. Z jednej strony nie przesadzaj z przymiotnikami i przysłówkami, z drugiej jednak strony używaj takich, które dokładnie opisują przedmiot oraz pozytywnie oddziałują na klienta.
  4. Pokaż, dlaczego warto mieć ten produkt. Użyj języka korzyści.
  5. Zawsze pisz prawdę – nie koloryzuj, i nie kłam. To w dłuższej perspektywie da znacznie lepsze wyniki sprzedażowe.
  6. Pisz poprawnie! Przecinki także są ważne! Dlatego zawsze uważnie czytaj tekst przed oddaniem.
  7. Opis najlepiej podzielić na części z wyróżnionymi fragmentami odnoszącymi się do cechy charakterystycznej produktu.
  8. Można dodać ikony/obrazki, które po opisaniu poprawiają pozycjonowanie całej treści.
  9. Stosuj zasadę odwróconej piramidy – najpierw cechy kluczowe, później szczegóły, a na końcu treści wspomagające sprzedaż.

Urszula Stanisławska-Hunek

dziennikarz i copywriter z kilkuletnim stażem

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *