Content marketing – czy warto w niego zainwestować?

Wraz z rozwojem internetu, znacząco wzrosło znaczenie tak zwanego inbound marketingu, który zakłada kreowanie działań w kierunku bycia odnalezionym w sieci przez odbiorcę. Jak skorzystać z tego trendu promując własną działalność? Najlepiej zastosować content marketing, czyli tak zwany marketing treści.

Content marketing, w przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy odbieranej często przez klientów jako zbyt nachalną, przekoloryzowaną, mało wiarygodną  i męcząca,  skupia  się  na  publikowaniu  wartościowych dla  użytkownika  treści.  Twórca  tekstu  tworzy tekst w taki sposób, aby uchodzić za wiarygodnego eksperta doskonale znającego się na rzeczy. Takie właśnie wartościowe materiały trafiają do internautów i zachęcają ich do interakcji w sieci.

Content marketing opiera się na budowaniu długofalowej relacji z odbiorcami zainteresowanymi poruszanymi przez copywritera zagadnieniami. Copywriter pisze użyteczne i angażujące treści, by stworzyć lojalną grupę odbiorców, tak zwaną społeczność skupioną wokół danej marki. Content marketing opiera się na:

  • tworzeniu wartościowych treści
  • dystrybucji/publikacji tekstów
  • promocji treści

Tworząc unikalny, wartościowy tekst, copywriter stara się utworzyć specjalną więź z użytkownikiem. To właśnie dzięki niej odbiorca jest nakłaniany do decyzji zakupowych. Owa więź pomaga użytkownikowi na podejmowanie decyzji o zakupach w odniesieniu do produktów opisywanej przez copywritera marki.

Copywriterzy z naszej agencji copywriterskiej tworzą teksty content marketingowe w sposób nie budzący u odbiorcy wątpliwości co do rzetelności przekazanej informacji. Piszemy wartościowe artykuły oparte na rzetelnym researchu i bogatej wiedzy. Nasze teksty są publikowane w internecie od niemal 10 lat, zatem posiadamy bogate doświadczenie zawodowe w pisaniu zawsze unikalnych, wartościowych i użytecznych treści.

Piszemy językiem korzyści, teksty naszego autorstwa są przejrzyste i oparte na zrozumiałym przekazie. Dbamy o poprawność językową oraz stylistyczną artykułów. 

Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że nie każdy lubi i chce pisać. Dlatego wchodzimy w skórę naszych klientów, poznajemy markę od podstaw i dopiero na bazie pozyskanej wiedzy o marce tworzymy teksty. Stajemy się ekspertami, by rzetelnie przekazać informacje na temat produktów i marki naszych klientów. Piszemy dla użytkowników, a nie tylko dla robotów Google, jednak wszelkie działania agencji zmierzają do tego, by strona internetowa klienta zajmowała możliwie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania w Google. 

Content marketing – wartościowa treść ma ogromne znaczenie w sieci

Zastanawiasz się, jak klient znajduje tekst, w którym jest mowa o produkcie, usłudze czy firmie? Wystarczy, że wpisze w wyszukiwarce tekst lub pytanie, na które Google znajdzie szybko odpowiedź, na przykład „Czym wywabić plamy na spódnicy?”, a wyszukiwarka od ręki znajdzie tekst dotyczący tego pytania. W ten sposób zleceniodawca treści pozwala znaleźć się użytkownikowi, który trafiając na ciekawy content w sieci (czyli treść opublikowaną w internecie), sam odszukuje autora (firmę) i interesujące go opisy produktów czy usług.

Skuteczność takich działań jest niepodważalna! Z komunikatem marketingowym trafia się bezpośrednio do osób, które poszukują danych informacji, a przez to znacznie łatwiej i szybciej zostają realnymi klientami czy użytkownikami marki. Internauta z kolei nie jest poirytowany męczącą reklamą – wprost przeciwnie, otrzymawszy odpowiedź na nurtujące go pytanie chętnie wchodzi w relację i interakcję z osobą czy firmą, która dała mu na nie odpowiedź.

Warto skorzystać z takich przemyślanych działań w sieci. Tym bardziej, że ten rodzaj marketingu internetowego jest stosunkowo niedrogi, skuteczny i co najważniejsze – długofalowy. W przeciwieństwie do tradycyjnych rozwiązań, będzie pełnił swoją rolę przez miesiące, a nawet lata. 

Content marketing daje Ci możliwość nawiązania relacji z potencjalnym klientem na różnych etapach lejka sprzedażowego. Dzięki tekstom content marketingowym skupisz uwagę odbiorcy stricte w momencie, w którym on potrzebuje Twojej wskazówki czy pomocy.

Content marketing – bądź widoczny w sieci

Stare, dobre przysłowie brzmi, że Content is a King! W Słownych zgadzamy się z tym w stu procentach! Musisz jednak pamiętać, że tylko dobry content jest w stanie zwiększyć widoczność Twojej witryny w sieci. Dlaczego się tak dzieje? 

Algorytm Google promuje wyłącznie wartościowe, merytoryczne i użyteczne treści, czyli artykuły dobrej jakości, bogate w słowa/frazy kluczowe, odpowiednio sformatowane, itp. Ponadto przemyślany content trafia do wybranych grup odbiorców. Wszak w internecie każdy użytkownik poszukuje innych treści, nawet dotyczących tej samej grupy produktów. Wynika z tego, że przekaz musi trafiać do określonego odbiorcy, a żeby tak się mogło stać, tekst musi być przez copywritera dokładnie przemyślany i dopasowany do użytkownika. Tylko wtedy zwiększy szansę na sprzedaż.

Agencja copywriterska Słowni.pl – stworzymy dla Ciebie wartościowy content

Copywriterzy z naszej agencji copywriterskiej doskonale wiedzą, jak pisać treści, by osiągnąć zamierzony cel. Specjalizujemy się w treściach content marketingowych. Copywriterzy z agencji Słowni.pl z przyjemnością stworzą teksty content marketingowe także dla Twojej firmy. Sam sprawdź, że jak w internecie pracuje wartościowy przekaz i przekonaj się, że warto inwestować w content marketing w wykonaniu rzetelnej agencji copywriterskiej. Zapraszamy do długofalowej współpracy.