Copywriting – dlaczego jest istotny?

Teoretycznie pisać każdy może. Szkopuł w tym, że nie każdy tworzy efektywne pod względem marketingu internetowego treści. W skutecznym, wartościowym tekście na stronie każde słowo ma znaczenie. Poniżej znajdziesz garść informacji o tym, dlaczego copywriting jest ważny dla pozycji Twojej strony www.

Każde słowo ma znaczenie – postaw na profesjonalny copywriting

Co to jest copywriting? Najprościej rzecz ujmując copywriting to tworzenie treści, których zadaniem jest przyciągnięcie uwagi czytelników. Tekst może być publikowany na różnych nośnikach — najczęściej myśląc o tym, czym jest copywriting, zwraca się uwagę na content:

  • na stronach www,
  • na blogach, 
  • w sklepach internetowych, 
  • na domenach tematycznych, 
  • na landing pages,
  • w prasie internetowej,
  • na materiałach promocyjnych, reklamowych,
  • w artykułach sponsorowanych,
  • mediach społecznościowych.

Jednakże copywriting to także treści publikowane na ulotkach, chwytliwe hasła reklamowe, a także teksty, które mają bardzo użytkowy i funkcyjny charakter — mianowicie metadane. 

W dobrym tekście istotny jest precyzyjny dobór słów – fraz kluczowych oraz ich liczba i  rozmieszczenie. Właściwie ułożone i wzbogacone słowami kluczowymi treści zawarte na poszczególnych stronach sprawiają, że witryny zyskują znacznie wyższe pozycje w wyszukiwarce Google.

Dlaczego na stronie www odpowiedni tekst jest kluczowy?

Nie ma wątpliwości, że na stronie internetowej, blogu, w sklepie czy w innych miejscach niedopuszczalne jest publikowanie treści, które nie przestrzegają zasad języka polskiego pod względem językowym, gramatycznym, interpunkcyjnym. Strona www to przecież wizytówka Twojej firmy — czy chciałbyś, aby teksty opublikowane na niej były niepoprawne językowo? Z pewnością nie! Jednak takie postawienie sprawy nie oddaje zadań, jakie stoją przed contentem publikowanym na stronie www. 

Jakie zadania ma treść opublikowana na domenie?

Prezentacja oferty

Bez względu na to, czy zajmujesz się sprzedażą skarpetek lub komputerów, czy prowadzisz warsztat samochodowy albo restaurację, musisz zadbać o właściwą prezentację swojej oferty. Tu znaczenie ma rzetelność i wiarygodność przekazu. Warto także zadbać o to, aby zastosowany język był przyjazny dla użytkowników, nie zawierał fachowego, mało znanego wśród internautów języka branżowego. 

Im bardziej skomplikowana jest działalność, a oferowane produkty czy usługi są zaawansowane np. technologicznie (w efekcie dość powierzchownie rozpoznawane przez użytkowników), tym większe znaczenie ma dobry, przyjazny i zrozumiały tekst. 

Zaprezentuj się jako ekspert w swojej dziedzinie. Wzbudzaj zaufanie, przekazuj wiedzę. W ten sposób Twoja oferta nie tylko zostanie zauważona, ale strona zyska stałych odwiedzających i rosnącą grupę nowych zainteresowanych. 

Angażowanie użytkowników

Zadbaj o to, aby tekst na stronie www był napisany językiem korzyści. Zachęcaj internautów do reakcji zarówno na poziomie komunikacji, jak i korzystania z usług czy zakupu produktów. Zaangażowanie w sklepie, fanpage’u, możliwość dodawania opinii to bezcenne elementy nawiązania nici porozumienia z internautą, który znacznie chętniej wróci do sklepu, z którym miał już pozytywne doświadczenia i nie będzie szukał nowego. 

Pozycjonowanie strony internetowej

Dobry tekst na stronę www to niskie koszty promocji w sieci. Content z właściwie dobranymi słowami/frazami kluczowymi oraz ich odpowiednią liczbą dobrze pozycjonuje stronę. Co więcej, za tekst płacisz raz, a on pozycjonuje Twoją internetową firmę przez cały czas — bez konieczności dalszych wydatków. Jednocześnie pozycjonuje stronę www na ogromną liczbę słów/fraz kluczowych skorelowanych z prowadzoną przez Ciebie działalnością. 

Twórz długofalowe strategie marketingowe uwzględniające różne środki komunikacji — np. stronę, blog, fanpage czy Instagram. Korzystaj z content marketingu i mailingu. Wykorzystanie różnych kanałów da skumulowany rezultat, dodatkowo wzmocniony przez tzw. efekt kuli śnieżnej — czyli coraz większej rozpoznawalności marki i wyższej pozycji w Google. W dodatku na długo. 

Czy potrzebny będzie Ci copywriter?

No właśnie — kto te wszystkie elementy będzie w stanie ogarnąć w sposób przynoszący oczekiwane korzyści? Kto uwzględni wszystkie zadania, jakie stawia się przed tekstem na stronie www i jednocześnie stworzy materiał poprawny językowo, angażujący i ciekawy? Tylko doświadczony copywriter. 

Copywriter nie musi znać specyfiki Twojej firmy (chociaż jeśli zna, to niewątpliwie będzie to jego dużym atutem), ale przy współpracy z Tobą napisze tekst przyjazny dla internautów, zachęcający do oczekiwanych działań i w dodatku pozycjonujący stronę www. Tu kluczem jest połączenie specyfiki Twojej firmy, branży, w której pracujesz z nienachalnym, ale skutecznym marketingiem przynoszącym największe, długofalowe korzyści.

Korzystając z usług doświadczonego copywritera znającego zasady SEO copywritingu i content marketingu, a także zawiłości związane z pracą robotów Google, zyskasz gwarancję poprawności, skuteczności i unikalności tekstów, które będą pracować na Twój sukces!