Jak stworzyć wartościowy opis produktu?
Dobre opisy produktów to inwestycja. Bez nich klient z poziomu wyszukiwarki nie znajdzie produktu w Twoim sklepie. Jak zatem powinny wyglądać wartościowe i skuteczne opisy?
Opisy produktów – garść statystyk
Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych przez znane międzynarodowe korporacje specjalizujące się w marketingu internetowym, np. Nielsen Norman Group czy Cooper Murphy Copywriters , dobre opisy:
- podnoszą wskaźnik użyteczności strony o 124%,
- zwiększają natężenie ruchu z wyszukiwarki o 50%,
- intensyfikują konwersję o 30%.
Liczby mówią same za siebie. Właściwie przygotowany opis produktu jest medium, które przynosi realny zysk.
Dobry opis produktu, czyli jaki?
Funkcją opisu produktu jest sprzedaż towaru. W sklepie internetowym opis produktu pełni rolę swego rodzaju sprzedawcy, a to jednoznacznie przekłada się na relację „kiepski opis – kiepska sprzedaż” i w drugą stronę – im lepszy opis produktu, tym wyższa sprzedaż.
Bez wątpienia specyfikacja techniczna produktu nie jest jego opisem sprzedażowym i do zakupu klienta nie zachęci. Warto jednak umieścić ją jako element dodatkowy przedstawiający dane szczegółowe produktu.
Nie warto także iść na przysłowiową łatwiznę i przeklejać opisy produktów ze stron producentów – tylko unikalna i sprzedażowa treść jest wartościowa zarówno dla klientów, jak i wyszukiwarek Google.
Oto kilka cech, które powinien mieć skuteczny opis produktu:
- Prosty, komunikatywny język – nawet opisy produktów specjalistyczne powinny być pisane łatwym i przystępnym językiem zrozumiałym dla każdego odbiorcy. Żargon specjalistyczny obniża wartość opisu dla Google. Także zdania wielokrotnie złożone nie poprawiają optymalizacji treści pod SEO.
- Podkreślaj akcję – strona czynna zdań jest bardziej dynamiczna niż bierna i efektywniej przemawia do klienta.
- Z jednej strony nie przesadzaj z przymiotnikami i przysłówkami, z drugiej jednak używaj takich, które dokładnie opisują przedmiot oraz pozytywnie oddziałują na klienta.
- Pokaż, dlaczego warto mieć ten produkt. Innymi słowy, użyj języka korzyści.
- Zawsze pisz prawdę – nie koloryzuj i nie kłam. To w dłuższej perspektywie da znacznie lepsze wyniki sprzedażowe.
- Pisz poprawnie! Przecinki także są ważne. Dlatego zawsze uważnie czytaj tekst przed oddaniem.
- Opis najlepiej podzielić na części z wyróżnionymi fragmentami odnoszącymi się do cechy charakterystycznej produktu.
- Do opisu produktu można dodać ikony/obrazki, które po opisaniu poprawiają pozycjonowanie całej treści.
- Stosuj zasadę odwróconej piramidy – najpierw cechy kluczowe, później szczegóły, a na końcu treści wspomagające sprzedaż.
Dobry opis produktu wzmocniony metadanymi jest kluczem do poprawy wyników sprzedażowych sklepu internetowego. Warto więc zainwestować już dzisiaj i w perspektywie – zgarnąć pulę zysku.
Dobrze jest też wziąć pod uwagę, że tylko doświadczony copywriter posiadający szeroką wiedzę na temat mechanizmów działania SEO copywritingu podoła temu zadaniu. W agencji copywritingowej Słowni.pl znajdziesz specjalistów od skutecznych opisów produktów. Zapraszamy do kontaktu.