Język korzyści – postaw na skuteczny copywriting!

Doświadczony copywriter wie jak pisać, by przelane na papier słowa wpływały na decyzje zakupowe użytkownika. Inaczej mówiąc – copywriterzy posiadają wiedzę, jak sprzedać opisywany towar lub usługę. Dlatego – choć pisanie wydaje się banalne – warto zainwestować w profesjonalny copywriting w wykonaniu zawodowego pisarza czy agencji copywriterskiej.

Język korzyści – czym jest we współczesnym marketingu?

Język korzyści w marketingu znany jest od lat i świetnie się ma do dzisiaj. Posługują się nim profesjonalni, wyszkoleni sprzedawcy, którzy – dzięki używanym perswazyjnym zwrotom – potrafią sprzedać klientowi dosłownie wszystko! I choć czasem wydaje nam się, że jest to po prostu kwestia tak zwanego gadanego, w rzeczywistości są to wyuczone i przećwiczone umiejętności oparte na narzędziach marketingowych. A jak się sprawa ma w przypadku słowa pisanego i treści publikowanych w internecie? Czy tu też funkcjonuje język korzyści? Odpowiedź brzmi – tak.

Pisząc w dużym skrócie, język korzyści jest techniką pisania czy – jak wyżej wspomnieliśmy, mówienia, która poprzez perswazję, wpływa na decyzje zakupowe klienta-użytkownika sieci. Językiem korzyści można opisać produkt lub usługę, by w ten sposób zachęcić do zakupów i zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. I choć rzeczywiście, pisząc językiem korzyści finalnie chodzi nam o podniesienie słupków sprzedaży, to faktycznie pole rażenia tej formy przekazu jest znacznie szersze. Obejmuje budowanie wizerunku firmy, reprezentowanej marki oraz zaufania do niej.

Język korzyści – zainwestuj w skuteczny copywriting

Doświadczony copywriter wie, na czym tak naprawdę zależy klientowi. Pytacie skąd?

Tworząc skuteczne opisy produktów wielokrotnie zadaje sobie pytanie „dlaczego”, by finalnie dojść do sedna, czyli informacji, czego oczekuje klient (co tak naprawdę chce kupić lub z jakiej usługi skorzystać). Dodatkowo pogłębiając tę wiedzę, copywriter z pewnością będzie w stanie, tworzoną treścią, odpowiedzieć na oczekiwania klienta.

Warto przy tym mieć świadomość, że opisywanie w superlatywach zalet produktu najczęściej przynosi odwrotny skutek. Klienci zamiast kupować, nachalnie namawiani, zniechęcają się i rezygnują z zakupów. Tylko pisząc językiem korzyści, czyli inaczej – wskazując jaką korzyść zyska klient dzięki produktowi lub usłudze, osiągamy swój cel. Ale o tym za chwilę.

Cecha – zaleta – korzyść, czyli podstawa języka korzyści

Na początek na tapetę bierzemy wspomniane już cechy produktu. Jakie są – każdy widzi. Poduszka jest czerwona, biała, zielona lub w barwne kwiaty. Usługa, którą oferujesz może być na przykład kompleksowa. Tu nie ma dyskusji, charakteryzujemy przedmiot lub usługę. Żadna filozofia.

Przechodzimy do zalet. W tym przypadku copywriter przekształca cechy produktu w zalety. Oprzemy się na usłudze. Jest kompleksowa, czyli jeden usługodawca zapewnia w ramach jej realizacji wykonanie wszystkich koniecznych prac. Dopiero posiadając tę wiedzę – wyraźnie wskaż klientowi korzyści. W przypadku kompleksowej usługi będzie to dla klienta oszczędność czasu. Mamy to!

To teraz ugryźmy temat z drugiej strony, czyli jak nie pisać. Nie skupiajmy się na samych plusach i zaletach produktu czy oferty – najlepszy, doskonały czy najtańszy nie zrobi już dzisiaj na nikim wrażenia. Co więcej, tak ujęty opis produktu czy usługi brzmi niewiarygodnie. Podobnie jak tekst oparty na ogólnikach.

Bądźmy więc konkretni i skupiajmy się na potrzebach klienta. Tym bardziej, że obecnie klienci są świadomi i nie dowierzają reklamom, zwłaszcza tym, mówiącym o najlepszych cechach przedstawianych produktów. Pozwólmy klientowi (który przecież chce się wyróżniać!) znaleźć w opisie produktu korzyści, które go zadowolą i w pełni usatysfakcjonują.

Skuteczny copywriting – zaufaj agencji copywriterskiej Słowni.pl

Jesteśmy specjalistami od skutecznego copywritingu. Nasi copywriterzy swobodnie posługują się językiem korzyści. Specjalizujemy się w opisach produktów i kategorii wraz z metadanymi do sklepów internetowych. Od wielu lat tworzymy content na strony internetowe. Sprawiamy, że witryny internetowe naszych klientów zyskują wysokie pozycje w wyszukiwarce Google.

Piszemy przejrzyste, oparte na zasadach SEO treści, bogate w starannie wyselekcjonowane i przygotowane słowa kluczowe. Bawimy się słowem! Piszemy dla ludzi, nie tylko dla robotów Google, dlatego teksty naszego autorstwa tak przyjemnie się czyta.

Prowadzimy blogi dla firm wielu branż – technicznej, logistycznej, medycznej, prawniczej, kosmetycznej, beauty, ale i funeralnej. Tworzymy teksty eksperckie, artykuły sponsorowane, świetnie czujemy się w reklamie natywnej. Nasi copywriterzy są wszechstronni!

Zachęcamy do skorzystania z naszych usług. Sam sprawdź możliwości agencji copywriterskiej Słowni.pl i bądź widoczny w sieci. Ze skutecznym copywritingiem jest to możliwe!