Kim jest copywriter?

W ostatnich latach zawód copywritera zyskał na znaczeniu i popularności. Obecnie copywriter to już nie tylko autor tekstów reklamowych zatrudniony w agencji reklamowej. Copywriter to pisarz, który tworzy wartościowe, użyteczne i angażujące treści na strony internetowe. Jego teksty zwiększają sprzedaż i budują wizerunek marki. Z artykułu dowiecie się, kim jest i czym dokładnie zajmuje się copywriter, bo choć nazwa nazwa brzmi obco, to zawód stał się źródłem utrzymania i pasją wielu kreatywnych, nieszablonowo myślących twórców.

Copywriter – kim właściwie jest?

W dużym skrócie, copywriter jest pisarzem – twórcą tekstów marketingowych. Spod jego pióra wychodzą wartościowe treści content marketingowe, artykuły SEO czy opisy produktów do sklepów internetowych. Copywriter nie boi się też reklamy – tworzy hasła i slogany reklamowe, a także pisze scenariusze reklmowe do wykorzystania w radio czy telewizji. Copywriter buduje strategię marki, prowadzi blogi, pisze przydatne użytkownikom poradniki. Dobry copywriter posiada lekkie pióro i szeroką wiedzę, którą przetwarza – po dokładnym researchu – w zgrabnie ułożony, przemyślany tekst marketingowy.

Świat zmienia się dynamicznie, a wraz z nim i zawód copywritera. Teraz copywriter, jak wspomnieliśmy, to już nie tylko autor “zwykłych” tekstów reklamowych. Na bazie przemian powstały nowe odmiany i specjalizacje w copywritingu. Obecnie copywriterzy specjalizują się, jako content copywriterzy czy SEO copywriterzy. Ponadto na branżowym rynku spotkać można sales copywriterów oraz social media copywriterów. Poniżej opiszemy, na czym polega praca każdego z wymienionych specjalistów od pisania treści.

Copywriter – wszechstronny autor skutecznych treści publikowanych w internecie

Copywriting ewoluował, stał się zawodem, z którego korzysta coraz więcej osób. Wraz z zapotrzebowaniem na skuteczny copywriting, zaczęły pojawiać się specjalizacja w obrębie samego copywritingu. Content copywriterzy, tzw. Content Writerzy odpowiedzialni są za tworzenie wizerunku firmy. Przedstawiają, przy pomocy stworzonych treści, przedsiębiorstwo czy klienta,  jako eksperta na rynku. Piszą wartościowe, merytoryczne teksty na strony internetowe

Copywriterzy są odpowiedzialni za przygotowanie strategii marketingowej dla firmy-zleceniodawcy, opartej na przydatnych, efektywnych tekstach. Tworzą treści eksperckie, specjalistyczne, których zadaniem jest zainteresowanie odbiorców i zatrzymanie ich w obrębie marki, budując lojalną społeczność chętną do interakcji i działania w sieci. Odbiorcy czytający użyteczne treści są nakłaniani do działań w internecie, przynoszących zysk klientowi zlecającemu napisanie tekstów.

SEO copywriterzy tworzą treści pod kątem użyteczności zarówno dla odbiorców, jak i robotów Google. W skrócie – SEO copywriter pozycjonuje strony internetowe opierając się na stworzonych przez siebie treściach bogatych w odpowiednio dobrane i użyte słowa oraz frazy kluczowe. Innymi słowy, SEO copywriter optymalizuje treści pod kątem wyszukiwarki internetowej Google. Kolejną grupę pisarzy tworzą tzw. Sales copywriterzy. Są oni autorami opisów kategorii i produktów do sklepów internetowych. Copywriterzy Agencji copywriterskiej Słowni.pl specjalizują się w tworzeniu skutecznych opisów produktów wraz z metadanymi. Zachęcamy do skorzystania z naszych pisarskich umiejętności. 

Duże znaczenie we współczesnym marketingu odgrywa aktywność w mediach społecznościowych. Idąc naprzeciw wymogom stawianym przez rynek, powstała grupa zawodowa copywriterów specjalizujących się w social mediach. Copywriterzy piszą unikalne posty, które wykorzystywane są na portalach społecznościowych. Ich angażujące, efektywne posty na SM mają za zadanie zwiększenie widoczności i popularności profilu klienta w mediach społecznościowych.

Jakie warunki trzeba spełnić, by zostać copywriterem?

Istnieje opinia, że copywriterem może zostać każdy. Według nas jest to jednak stwierdzenie trochę na wyrost, tak jak ze znanym skądinąd „Śpiewać każdy może, jeden lepiej, a drugi trochę gorzej”. No właśnie –  wszak diabeł tkwi w szczegółach! Owszem pisać każdy może, ale trzeba pamiętać, że nie każdy tekst przyniesie wymierne korzyści. Aby tak się stało, od początku do końca trzeba wiedzieć co i jak się robi. Ponadto mieć świadomość, jak pisać, żeby tekst był użyteczny i sprawił, że strona będzie widoczna w sieci i zyka w wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania w Google. Dlatego warto powierzyć pisanie treści zawodowemu copywriterowi lub agencji copywriterskiej.

A powracając do pytania, jakie warunki należy spełnić, by zostać copywriterem, odpowiadamy – trzeba mieć lekkie pióro oraz szeroką wiedzę i chęć do ciągłego doskonalenia warsztatu. Otwartość – na nowości i szkolenia. Copywriter powinien być kreatywny i elastyczny. Posiadać wiedzę z zakresu pozycjonowania, SEO copywritingu i content marketingu. I jeszcze jedno – trzeba pisać, pisać i jeszcze raz pisać treści! Z pisaniem jest chyba trochę jak z jazdą na łyżwach – tylko codzienny i systematyczny trening doprowadzi pisarza do mistrzostwa. 

Copywriterzy z Agencji copywriterskiej Słowni.pl – doświadczenie, pasja i kreatywność dla skutecznych treści

Posiadamy wieloletnie doświadczenie w pisaniu użytecznych, angażujących, skutecznych treści. Nasze teksty są publikowane w internecie od niemal 10 lat! 

Wiemy, jak napisać artykuł SEO i zoptymalizować treści, by wynieść Twoją stronę na wysokie pozycje w Google. Z przyjemnością zapoznamy się ze specyfiką Twojej firmy i poprowadzimy dla Ciebie blog. Pokażemy światu, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie. 

Tworzymy content na strony internetowe, zajmujemy się content marketingiem. Copywriterzy z naszej agencji copywriterskiej są specjalistami od opisów produktów i kategorii do sklepów internetowych – sprawnie piszemy je wraz z metadanymi

Nasze teksty są zawsze unikalne, ciekawe, angażujące i co ważne – napisane językiem korzyści. Bazujemy na poprawności językowej, gramatycznej i interpunkcyjnej. A wszystko to na bazie wiedzy o pozycjonowaniu stron internetowych. 

Szkolimy się i jesteśmy otwarci na nowości. Zachęcamy do współpracy – przyjmujemy zlecenia dotyczące pisania treści technicznych, na tematy medyczne, związane z prawem czy ekologicznymi źródłami energii oraz płynnymi paliwami grzewczymi. Piszemy także artykuły SEO dla branży funeralnej. Nie boimy się wyzwań – zapraszamy do długofalowej współpracy z naszą agencją copywriterską.